Zabrana napuštanja županija i e-propusnice

Ilustracija

S obzirom na povećani rizik od prijenosa bolesti COVID-19, kako bi se smanjila mogućnost daljnjeg širenja bolesti, Stožer civilne zaštite RH donio je Odluku kojom se zabranjuje napuštanje županije u kojoj osoba ima prebivalište ili boravište. Odluka stupa na snagu 23. prosinca 2020., a njeno trajanje se određuje do 8. siječnja 2021. godine.

Zabrana se ne odnosi na:

  • osoblje nužno za održavanje prometa i opskrbu;
  • dnevne migracije zaposlenih u službama bitnim za: pružanje zdravstvene i veterinarske zaštite, dostavu lijekova i sanitetskog materijala, održavanje komunalne djelatnosti, vodoopskrbe i odvodnje, opskrbe plinom i strujom, zaštitarske službe;
  • izvješćivanje javnosti;
  • pacijente koji zahtijevaju medicinsku skrb;
  • putovanja na posao i s posla ako je obavljanje posla neophodno i ne može se obaviti od kuće;
  • žurne i operativne službe koje sudjeluju u sprječavanju širenja bolesti COVID-19;
  • diplomatsko osoblje. 

Prilikom ulaska na područje pojedine županije ili izlaska iz njega:

  • obvezno je pridržavati se stroge mjere fizičkog distanciranja;
  • zabranjeno je zadržavati se nepotrebno na javnim prostorima;
  • obvezno je posjedovati iskaznicu, drugu identifikacijsku ispravu ili dokument kojim se može dokazati pripadnost jednoj od kategorija osoba na koje se zabrana ne odnosi ili valjanu propusnicu izdanu kroz sustav e-Propusnica. 

Propusnice kroz sustav e-Propusnica izdaju županijski stožeri prema mjestu prebivališta fizičke osobe ili njenog stalnog boravišta.

Iznimno, ako se radi o opravdanim slučajevima koji nisu predviđeni ovom odlukom, propusnicu može izdati i Ravnateljstvo civilne zaštite.
 
Odluka ne odnosi se na kretanje između Grada Zagreba i Zagrebačke županije.
 
Županijski stožeri civilne zaštite, Ravnateljstvo civilne zaštite i Ravnateljstvo policije dužni su osigurati provedbu i nadzor provođenja ove odluke.

Od 21.12.2020. godine ponovno je dostupan sustav e-Propusnice koji omogućuje građanima jednostavno slanje zahtjeva za izdavanje propusnica korištenjem usluga e-Građani i NIAS (Nacionalni identifikacijski i autentifikacijski sustav).
Sustav e-Propusnice omogućava sljedeće funkcionalnosti za građane:  

  • predaja zahtjeva za izdavanjem e-Propusnica prema nadležnom stožeru civilne zaštite;
  • pregled predanih zahtjeva za izdavanjem e-Propusnica i njihovih statusa;
  • pregled i preuzimanje odobrenih e-Propusnica u PDF obliku. 

Proces izdavanja e-Propusnice:

  • u internetskom pregledniku upišite adresu https://epropusnice.gov.hr;
  • odaberite listu vjerodajnica, kao i prilikom svakog drugog pristupa sustavu;
  • potvrdite svoje podatke;
  • ulaskom u korisničko sučelje, izaberite jednu od opcija: zahtjev za propusnicom, pregled propusnica ili pregled zahtjeva;
  • ukoliko želite predati zahtjev za izdavanjem propusnice, ispunite tražene podatke te potvrdite zahtjev;
  • nakon odobrenja, vaša e-Propusnica bit će vidljiva u pdf formatu.

Digitalne e-Propusnice u potpunosti zamjenjuju fizičke propusnice, a građanima ih izdaju stožeri civilne zaštite prema mjestu prebivališta ili boravišta.

Razlozi izdavanja e-Propusnica

  • pružanje medicinske skrbi;
  • putovanje na posao i s posla ako je obavljanje posla neophodna i ne može se obaviti od kuće;
  • ostali opravdani razlozi.

Podaci o izdanim e-Propusnicama će s vremenskim odmakom od najviše 1 sat (tj. u skoro realnom vremenu) biti dostupne u MUP-u radi provjera na terenu.
U slučaju da pojedini građani nemaju pristup navedenim prijavama svi dosadašnji kanali predaje zahtjeva za izdavanjem propusnica, poput slanja elektroničke pošte nadležnom tijelu ili osobnoj dostavi zahtjeva još vrijede.
Eventualna pitanja u vezi s funkcionalnostima sustava e-Propusnice za građane možete uputiti službi za podršku putem obrasca dostupnog na stranicama usluge e-Propusnice (0-24 h).

Kontakt točka za sva pitanja vezana uz e-Propusnice: