Aktivnosti GDCK Pregrada u vrijeme epidemije koronavirusa

Akcija Vaš dar za pravu stvar

Gradsko društvo Crvenog križa Pregrada od samog početka krize izazvane koronavirusom kontinuirano vrši podjelu humanitarnih paketa. Kroz Projekt „Vaš dar za pravu stvar“ Društvo Crvenog križa Krapinsko-zagorske županije nabavilo je 106 humanitarnih paketa za osobe s područja djelovanja Crvenog križa Pregrada, koje su bile direktno pogođene bolešću ili se nalazile u samoizolaciji, a lošijeg su socijalnog statusa.   

Hrvatski Crveni križ osigurao je 238 humanitarnih paketa koji su podijeljeni korisnicima zajamčene minimalne naknade s područja općina Desinić i Hum na Sutli te Grada Pregrade, sukladno rješenjima Centra za socijalnu skrb Krapina – podružnica Pregrada, kao i staračkim kućanstvima (više od 65 godina) u kojima se nalazi jedna osoba ili supružnici s mjesečnim prihodima do 1.500,00 kuna te obiteljima s troje i više djece s niskim mjesečnim primanjima. 

Crveni križ Pregrada kroz čitav period krize iz vlastitih sredstava nabavlja tzv. „interventne“ humanitarne pakete za osobe, koje su zbog epidemije ostale bez prihoda ili ne mogu doći do svojih sredstava pa je tako podijeljeno 60 humanitarnih paketa. Za nezaposlene osobe, koje su zbog epidemiološke krize ostale bez posla, a ne ostvaruju pravo na naknadu kod Hrvatskog zavoda za zapošljavanje također su osigurani i uručeni paketi solidarnosti i to za 24 osobe. Kao posrednik u doniranju hrane GDCK Pregrada od donatora Mini mljekara Veronika preuzelo je izuzetno vrijednu donaciju mliječnih proizvoda (maslac, jogurt, vrhnje), što je podijeljeno korisnicima usluga pomoći u kući  i dostave toplih obroka, temeljem Rješenja Centra za socijalnu skrb, kao i korisnicima socijalne naknade. Podjela paketa vršila  se uz primjenu i poštivanje svih  propisanih epidemioloških mjera za sprečavanje širenja virusa Covid-19.

Nakon brojnih aktivnosti na pomoći starim i nemoćnim osobama tijekom proljetne krize izazvane epidemijom koronavirusa, Gradsko društvo Crvenog križa Pregrada svoje djelovanje pojačalo je početkom mjeseca rujna, kada je ponovno došlo do povećanog broja oboljelih osoba i osoba u samoizolaciji.  Aktivnosti su usmjerene posebno na najranjivije skupine stanovnika. U vremenu od 8 do 15 svakog dana otvorene su dvije telefonske linije za pozive i dojave građana i to: 

376-013 fiksna telefonska linija i  098-857120 mobilna telefonska linija.  

Pozivi građana odnose se na pomoć pri nabavci i dostavi namirnica, lijekova i kućnih potrepština, naručivanje na razne zdravstvene preglede i usluge izvan mjesta stanovanja, na potrebu prijevoza do liječnika i na korištenje ostalih zdravstvenih usluga, kao i na posudbu ortopedskih pomagala (posebno invalidskih kolica, hodalica, toaletnih stolaca i medicinskih kreveta). Svakog dana sve je više poziva od strane starijih osoba, koje žive same, kojima je potrebna psihosocijalna podrška kroz razgovor sa zaposlenicima Crvenog križa educiranim za tu vrstu pomoći.